Twitter, yasaklanmış hesaplardan milyonlarca dolar kazanıyor

Rapor, daha önce “nefret dolu içerik ve tehlikeli komplolar yayınlamaktan” yasaklanan 10 hesaptaki mevcut etkileşimleri inceledi. Elon Musk’ın Twitter’ı devralmasının ardından bu hesaplar eski haline getirildi. Raporda incelenen grup Andrew Tate, Daily Stormer’ın kurucusu Andrew Anglin, önde gelen aşı karşıtı Robert Malone ve Gateway Pundit’e ait olanlar da dahil olmak üzere aşırılıkçılık ve komplo teorileriyle ilişkili bir dizi yüksek profilli hesabı kapsıyor.

Erişimlerini ve katılımlarını tahmin etmek için CCDH, Aralık ve Ocak aylarında 47 günlük bir süre boyunca bu hesaplardan gelen yaklaşık 10.000 tweet’i analiz etti. Analizlerine göre, “ortalama bir günde, on hesaptan gelen tweetler toplamda 54 milyon gösterim aldı. Bu ortalamayı 365 gün boyunca tahmin edersek, hesapların bir yıl boyunca yaklaşık 20 milyar gösterime ulaşması beklenebilir.”

Bu gösterimlerin Twitter’a ne kadar reklam geliri getirebileceğini belirlemek için CCDH, yalnızca raporda adı geçen 10 kullanıcıyı takip eden üç yeni Twitter hesabı oluşturduğunu söylüyor. Yazarlar, reklamların yaklaşık her 6.7 tweet’te bir göründüğünü buldu. Ardından, “Twitter reklamlarının 1.000 gösterim başına ortalama 6,46 ABD dolarına mal olduğunu” tahmin eden analitik firması Brandwatch’ın verilerini kullanan CCDH, hesaplar genelinde tahmini yıllık reklam gelirlerinde toplam 19 milyon ABD dolarına varan bir miktar buldu.

Twitter, yasaklanmış hesaplardan milyonlarca dolar kazanıyor

Tahminler, Twitter’ın bu kullanıcılardan ne kadar kazanabileceğinin kesin bir hesabı olmasa da, az sayıda kutuplaşan hesabın platform için ne kadar değerli olabileceğini gösteriyor. Ayrıca, daha da tartışmalı kullanıcıları geri getirerek Twitter’ın ne kadar kazanacağının da altını çiziyor.

Raporda adı geçen tüm hesaplar bir zamanlar Twitter’dan kalıcı olarak yasaklanmıştı, ancak Musk’ın yasayı çiğnemeyen kullanıcılara “genel af” çıkaracağını söylemesinin ardından eski durumlarına getirildi. Twitter ayrıca kısa süre önce daha önce yasaklanmış daha fazla kullanıcının askıya alınmalarına itiraz etmesine izin vermeyi planladığını duyurdu.

Aynı zamanda, Twitter’ın reklam işi, Musk’ın devralmasından bu yana büyük bir darbe aldı. Platformer’ın haberine göre, bir dizi yüksek profilli reklamveren platformdan çekildi ve reklam geliri %40’a kadar düştü.

Rapor ayrıca, önde gelen reklamverenlerin reklamlarının, bu kullanıcılardan gelen rahatsız edici ve kışkırtıcı gönderilerin yanında göründüğü çeşitli durumlara da işaret ediyor. Örneğin, Andrew Anglin’in “bir kadının gerçekten liyakatle yapabileceği tek kariyer fahişeliktir” diyen bir tweetinin hemen altındaki bir Prime Video reklamı. Rapor ayrıca, doğrudan COVID-19 aşıları hakkında yanlış bilgi veren bir tweet’in altında görünen Sağlık Bakanlığı’ndan gelen bir reklama da dikkat çekiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x