Efsane indirimler incelemeye alındı

Bakanlık, kasım ayıyla birlikte ağırlaşan indirim kampanyaları sürecinde, kampanyaların tüketicileri aldatıcı ve aldatıcı olmaması, belirtilen indirimlerin gerçeği yansıtması ve kampanyanın çabucak öncesinde indirime mevzu eserlerin fiyatlarının yükseltilerek kampanya periyodunda çok yüksek oranlarda indirim yapıldığı algısı yaratılmaması konuları üzerinde durdu.

‘İndirim gerçek değil’

Kasım ayı boyunca bakanlığın re’sen yürüttüğü incelemelerin yanında, tüketicilerin şikayetleri üzerine de indirim kampanyaları incelemeye alındı. Bakanlığa bildirilen şikayetler ortasında, ağır olarak, kampanyalarda belirtilen indirim meblağ ve oranlarının gerçeği yansıtmaması, indirimli fiyatların uygulandığı tarih aralığının belirtilmemesi, indirimli olarak satışa sunulan malın stok bilgilerinin tüketicilere sunulmaması üzere başlıklar yer aldı.

Firmalardan savunma

Re’sen ve şikayetler üzerine; dokumadan kozmetiğe, teknoloji eserlerinden kuyum eserlerine kadar çok sayıda ve farklı nitelikteki eserleri kapsayacak halde genişletilen inceleme faaliyetleri kapsamında kelam konusu firmaların beyan ettikleri indirim ölçülerinin ve oranlarının gerçeği yansıtıp yansıtmadığına ait savunmaları talep edildi. Kelam konusu kampanyalara ait incelemeler sürüyor. Mevzuat uyarınca ayda en az bir kere toplanan Ticaret Bakanlığı Reklam Heyeti tarafından 2023 yılının ocak ayı içinde yapılacak toplantı ile alınan kararlara ait sonuçlar paylaşılacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x