Yeni Açtığınız Girişiminizde Organizasyon Şemasını Nasıl Çizeceğinizi Söylüyoruz

Yeni bir girişiminiz var fakat organizasyon şemasını nasıl çizeceğinizi bilmiyor musunuz?

İçeriğimize göz atın!

1. Geleceği planlayın!

Şirketiniz için bir organizasyon şeması oluşturmak istiyorsanız ilk yapmanız gereken şey şirketinizin geleceğini planlamaktır. Şirketiniz nereye gidiyor? Şirketiniz için hedeflediğiniz fakat yapamadığınız neler var? Bu soruları kendinize sorarak cevap bulmaya çalışın. Bu yöntemle şirketinizin geleceği için fikir edinebilirsiniz. Geleceği mümkün olduğunca planlayın. Yeni girişiminiz için 3-5 yıl kadar ileriyi planlayabilirsiniz.

2. Geçmişteki deneyimlerinizi dikkate alın.

Şirketinizi ilk açtığınızda departmanların ve farklı ekiplerin çalışma stillerini dikkate alın. Çalışırken hangi yöntemlerin işe yarayıp yaramadığını düşünün. Çalışma stillerinde herhangi bir problem var mı? Hangi yöntem departmanların birbiriyle daha iyi çalışmasını sağlıyor?

3. Organizasyon yapısını doğru seçin.

En verimli iş akışı, iş hedeflerine ulaşmak, müşterilere iyi hizmet vermek gibi hedefler koyarak şirketinize uygun bir organizasyon yapısı seçerek oluşturmayı hedefleyin. Yeni girişimlerde düz organizasyon şeması kullanmak daha kolay ilerlemenizi sağlar.

4. Yeni girişiminiz için düz organizasyon şemasıyla ilerleyin.

Yeni başlayan şirketler arasında popüler olan düz organizasyon şemasıyla ilerlemek başlangıçta işletmeniz için doğru bir yol olacaktır. İlk etapta küçük bir kadroyla çalışan, büyük departmanlar oluşturmamış ve orta düzey yöneticilere sahip olmayan yeni girişimler için düz organizasyon şeması oluşturmak gerekir. Düz organizasyon şemaları sayesinde çalışanlar daha fazla sorumluluk alır ve açık iletişim teşvik edilir. Bu organizasyon şemasında bireyleri aynı seviyede konumlandırın ve güç eşitliği sağlayın.

5. Çalışanları dahil edin.

Organizasyon şeması oluşturmak için çalışanlarınızı da dahil etmeniz gerekir. Şirketinizde çalışan birinin farklı rollerde çalışıp çalışamayacağını değerlendirin. Çalışan birinin şirketinizde daha önce bulunduğu role tam anlamıyla uymama ihtimali bulunduğundan dolayı ihtiyaç duyulan yeni yetkinlikleri belirleyebilirsiniz. Yetkinlikleri geliştirmek için bir plan oluşturabilir ve bu planı uygulayabilirsiniz.

6. Yetki ve sorumluluk dengesini iyi bir biçimde kurun.

Doğru bir organizasyon şeması çizmek için çalışanlarınıza eşit yetki ve sorumluluk vermek önemlidir. Çalışanlarınızın şirkete olan bağlılığını artırmak ve şirketiniz için daha verimli çalışmalarını sağlamak için eşit sorumluluklar vermek önemlidir.

7. Performans yönetimini güçlü bir biçimde yapın.

Çalışanlarınızın performansını yıl boyunca sürekli olarak gözlemleyin. Performans yönetimi süreçleri, performans değerlendirme, şirketin sahip olduğu kaynaklar şirkette maksimum verim alınan bir çalışma ortamı oluşturulması için oldukça önemlidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir