Sosyal Medyanın Faydaları Nelerdir?

 

2000’li yıllardan itibaren internetin ulaşılabilir hale gelmesiyle sosyal medya popülarite kazanmıştır. 2004 yılında ayda 1 milyon aktif kullanıcıya sahip olan ilk sosyal medya platformu ise MySpace olmuştur. Sosyal medya araçlarının günden güne kullanıcı sayısı artmaya devam etmektedir. Ayrıca hayatın önemli bir parçası haline gelen sosyal medya, kullanıcılara birçok fayda sağlamaktadır. Kullanıcılarına sağladıkları faydalar sayesinde bu araçların kullanıcı sayısının artığını söylemek mümkündür.

En önemli faydalarından biri kullanıcılara bağlantı imkanı sunmasıdır. Dünyanın herhangi bir yerindeki iki kişinin iletişim kurmasına olanak tanımaktadır. Böylelikle bilgiler küresel olarak paylaşılabilmektedir. İletişim için gerekli olan fiziksel mekan zorunluluğu ise ortadan kalkmaktadır. doganyol haber sitesi Ayrıca dünya çapında bağlantı kurmanın kolaylaşması ile ilişkiler güçlenmektedir.

Diğer bir faydası ise insanlara dünyadaki olaylar hakkında bilgi sunarak farkındalık kazandırmasıdır. Sosyal medyanın bilgi sunması ile eğitici bir işleve sahip olduğu söylenebilir. Topluluk oluşturma imkanı sunması da diğer bir faydasıdır. Aynı düşünceye sahip insanları bir araya getirerek iletişim kurmalarına yardımcı olmaktadır. Örneğin aynı mesleğe sahip insanları birleştirerek bir topluluk oluşturmalarını sağlamaktadır.

Ayrıca insanlara içerik üretme ve paylaşma imkanı sunmaktadır. doganyurt haber sitesi Sosyal medya kullanıcıları, tecrübe ve fikirlerini özgürce paylaşabilmektedir. Bunların yanı sıra tanıtım, bağış ve pazarlama gibi amaçlarla kullanıldığında da birçok fayda sağlamaktadır.

Sosyal Medya Nasıl Yönetilir?

Özellikle işletmeler, sosyal medyanın faydalarına sahip olmak istemektedir. Bu yüzden işletmelerin sosyal medyayı doğru yönetmesi gerekir. Sosyal medya yönetimi kullanıcıları analiz etme, uygun stratejiler geliştirme, içerik oluşturma, ölçme ve raporlama sürecidir. Bunun için işletmelerin uygulaması gereken adımlar bulunmaktadır;

  • İşletme tarafından işletmenin misyon, vizyon ve tüm özellikleri bilinmelidir. İşletme kendini ve amaçlarını tanımalıdır.
  • İşletme hedef kitlesini tanımalıdır.
  • Hedef kitlesini ve kendini tanıyan işletme hedeflerini belirlemelidir.
  • Birden fazla sosyal medya aracı kullanarak iletişim kanallarını güçlü tutmalıdır.
  • Her bir sosyal medya aracı için uyumlu ve bütüncül bir strateji oluşturmalıdır.
  • Hedef kitlesi ile etkileşim halinde olmalıdır. Bunun için kaliteli içerikler üretmelidir.
  • Sosyal medya yönetim araçlarını kullanarak, içerik zamanlarını ayarlamalıdır.
  • Sosyal medyada reklamlar oluşturarak görünürlüğünü artırmalıdır.
  • Tüm bu stratejileri ölçümleyerek analiz etmelidir. Bu veriler sonucunda yeni sosyal medya stratejileri oluşturmalıdır.

Sosyal Medya Ne İçin Kullanılır?

Çift yönlü ve eş zamanlı iletişim imkanı sunan dogubayazit haber sitesi sosyal medya çeşitli amaçlar doğrultusunda kullanılabilir. Kullanım amacı kişisel olabileceği gibi işletmeleri için de sosyal medyayı kullananlar vardır. Kişisel amaçları aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür;

  • Arkadaşlar ve tanıdıklar ile iletişim halinde olmak için sosyal medya kullanılmaktadır.
  • Network elde edip kariyer fırsatları bulmak için tercih edilmektedir.
  • Benzer ilgi alanlarına sahip insanlarla tanışmak ve topluluk oluşturmak için kullanılmaktadır.
  • Düşünce, duygu ve içgörü paylaşma amacıyla sosyal medya tercih edilmektedir.
  •  Bilgiye ulaşmak ve eğlenmek için kullanılmaktadır.

İşletmeler açısından bakıldığında, sosyal medya iş, reklam ve pazarlama süreçlerini değişime uğratmıştır. İşletmeler başarıya ulaşmak için sosyal medyada var olmak istemektedir. Bu nedenle işletmeler sosyal medyayı kullanmaktadır. İşletmelerin sosyal medyayı kullanma amaçları ise şunlardır;

  •   Mevcut müşterilerle bağlantı kurmak,
  •   Yeni müşteriler kazanmak,
  •   İşletme müşterilerini satın almaya ikna etmek,
  •  domanic haber sitesi
  •   Hedef kitleyle samimi ve gerçek zamanlı iletişim kurmak,
  •   Hedef kitle hakkında bilgi sahibi olmak,
  •   İşletme ve ürün tanıtımı gerçekleştirmek,
  •   Pazarlama ve reklam yapmak,
  •   İşletme hakkında geri bildirim toplamak,
  •   Rakipleri takip etmek ve strateji geliştirmek,
  •   Rakiplerin önüne geçmek,
  •   Pazarda ilk sırada olmak,
  •   İşletme görünürlüğünü artırmak,
  •   İşe alım yapmak,
  •   Sektördeki trendleri takip etmek,
  •   Viral olmak,
  •   Etkileşim oluşturmak.

Sosyal Medya Araçları Nelerdir?

Kullanım amaçlarına göre tercih edilebilecek birçok sosyal medya aracı bulunmaktadır. Bloglar, wikiler, anlık mesajlaşma uygulamaları, sosyal ağlar, fotoğraf ve video paylaşım siteleri sosyal medya araçlarındandır. Bu sosyal medya araçlarının en çok bilinen ve tercih edilenleri şunlardır;

  • Facebook: En popüler araçlardan biridir. 2004 yılında kurulan Facebook’un CEO’su Mark Zuckerberg’dir. Ayrıca 2021 yılı itibariyle Facebook’un yeni adı Meta olmuştur.  Facebook, 2021 yılı verilerine göre yaklaşık 2,91 milyar aylık aktif kullanıcıya sahiptir. Dünya çapında en çok kullanılan sosyal araçtır. Ücretsiz olan Facebook’ta kullanıcılar profil oluşturmakta ve arkadaşlar eklemektedir. Kullanıcılar, durum güncellemesi, gönderi paylaşmaktadır ve arkadaşlarıyla mesajlaşmaktadır. Ayrıca, işletmeler de sayfalarını oluşturabilmektedir. Kullanıcılar bu sayfaları beğenerek işletmeler hakkında bilgi sahibi olabilmektedir.
  • Twitter: Jack Dorsey, Biz Stone, Evan Williams ve Noah Glass tarafından 2006 yılında kurulmuştur. Kullanıcılarına güncel bilgileri ve gündemler hakkında görüşlerini paylaşma olanağı tanıyan bir mikroblogdur. Tweet adı verilen gönderilerle kullanıcılar düşüncelerini paylaşabilmektedir. dortdivan haber sitesi Diğer kullanıcıları takip edip onların tweetlerini paylaşabilmek de mümkündür.
  • Instagram: 2010 yılında kurulan Instagram Meta’ya aittir. Kullanıcıların fotoğraf ve videolarına filtreler ekleyerek paylaştığı bir ortamdır. Kullanıcılar Reels özelliğiyle etkileşim elde edebilmekte ve takipçi kazanabilmektedir.
  • Youtube: 2005’te 3 Paypal çalışanı tarafından kurulan Youtube, bir video paylaşım aracıdır. Kullanıcılar kanal oluşturarak videolar ve vloglar paylaşabilmektedir. Diğer kanallara abone olabilmektedir.
  • LinkedIn: 2003’te kullanıma hazır hale gelmiştir. İş dünyasındaki profesyonellerin iş tecrübelerini ve sektörlerindeki bilgilerini paylaşabildikleri bir ortamdır. Kullanıcılar LinkedIn’de bağlantılar oluşturarak daha fazla etkileşime sahip olabilmektedir.
  • Pinterest: 2009’da Ben Silbermann, Evan Sharp ve Paul Sciarra tarafından kullanıma sunulmuştur. Görüntü paylaşmak ve onları kategorize etmek için kullanılan bir sosyal medya aracıdır. Paylaşılan görüntüler hakkında açıklama yapılabilmektedir. Görüntülere tıklandığında ise kaynağına ulaşmak mümkündür.

Sosyal Medya İşletmeler İçin Neden Önemlidir?

Artan rekabetle birlikte işletmelerin yaşamını sürdürebilmesi için sosyal medyada yer alması şart haline gelmiştir. Ayrıca, işletmeler sosyal medyayı kullandığında birçok avantaja sahip olabilmektedir. Sosyal medya kullanımı ile işletmelerin kazanacağı avantajlar şunlardır;

Marka İtibarı: İşletmeler ürünlerini ve hizmetlerini sosyal medya aracılığıyla tanıttığında etkileşimleri artmaktadır. Etkileşimi yüksek olan işletmeler ise daha güvenilir bir algıya sahip olmaktadır. Bunun sonucunda, işletme marka itibarı kazanmaktadır ve işletmenin rekabet ortamındaki gücü artmaktadır.

Marka Bilinirliği: Özellikle pazara yeni girmiş işletmeler, marka bilinirliği kazanmak için sosyal medyayı kullanmalıdır. Potansiyel müşterilerin bulunmasında ve hedef kitlenin tanımlanmasında sosyal medya işletmeye geri bildirim sağlamaktadır. Ayrıca sosyal medya işletmeye bir konum kazandırmaktadır. Bir işletme sosyal medya kullanarak doğru bir konumlandırma stratejisi uyguladığında marka bilinirliği kazanabilmektedir. Bunun için işletmeler ilgi çekici ve akılda kalıcı görsellerin olduğu içerikler paylaşmalıdır.

Kriz Yönetimi: Krizler bir şirket için yıkıcı olabilmektedir. Bu yüzden her işletme kriz yönetimi bilgisine sahip olmalıdır. Sosyal medya ile krizlere anında müdahale söz konusu olduğu için büyük bir zararın önüne geçilebilmektedir. Bir kriz yaşandığında hızlı bir şekilde iletişim kurulmalı ve iyi yönetilen bir sosyal medya uzmanına sahip olunmalıdır. Bu yüzden bir işletme için sosyal medyayı doğru kullanmak önemlidir. Sosyal medya sayesinde işletmeler krizlere engel olabilmektedir.

Müşteri İlişkileri Yönetimi: Araştırmalara göre sosyal medyada aktif olan işletmelerin müşteri sadakatinin daha yüksek olduğu bilinmektedir. Çünkü işletme sosyal medya kullanımı sayesinde hedef kitlesiyle çift yönlü iletişim kurabilmektedir. Böylelikle yeni müşteriler kazanabilmektedir. İletişimini sürekli hale getirerek samimi ve uzun vadeli ilişkiler sürdürebilmektedir. Müşterilerinden geri bildirimler alarak müşteri sadakati oluşturabilmektedir.

Özetle, sosyal medya fiziksel ortamdan bağımsızdır. Ayrıca kişi ve işletmelerin yeni bir kimlik kazandığı ortam haline gelmiştir. Bunun yanı sıra, kişi veya işletmelerin yaşamlarını sürdürebilmek için kullanması gereken bir araç halindedir. Bu yüzden tüm kişi veya işletmeler sosyal medyada var olmanın gerekli olduğunu fark etmelidir.

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir