Hızlı ve Öldürücü: Binen Kişiyi Son Yolculuğuna Çıkarmak İçin Tasarlanan “Ötenazi Treni”
2 mins read

Hızlı ve Öldürücü: Binen Kişiyi Son Yolculuğuna Çıkarmak İçin Tasarlanan “Ötenazi Treni”

‘Ötenazi Treni’, yolcularını son nefeslerini alacakları bir yolculuğa çıkarıyor. Yaşamak ve ölmek arasındaki ince çizgiyi keskin bir biçimde aşan bu ölüm makinesi, yaşamın son demlerini kontrol altına almanın en hızlı ve radikal yolunu sunuyor. Detaylar içerikte. ?

Kaynak: 1, 2

Euthanasia Coaster ya da diğer adıyla Ötanazi Treni, Litvanyalı mühendis Julijonas Urbonas tarafından 2010 yılında tasarlanmış tamamen konsept bir hız trenidir.

Bu tasarım, yolcularını acısız bir şekilde öldürmeyi amaçlar ve bu nedenle “ötanazi” ismini alır.

Urbonas’ın bu fikri, öğrencilik yıllarında bir lunaparkta çalışırken ortaya çıkmış.

Ötanazi Treni, yolcularını 500 metre yüksekliğe çıkarır ve 360 km/saat hızla aşağıya doğru indirir.

7.5 km uzunluğundaki rayda yapılan yolculuk toplamda 3 dakika 20 saniye sürer.

Yolcular, trenin tepesine ulaşana kadar vazgeçme hakkına sahiptirler fakat aşağıya inme süreci başladığında bu seçenek ortadan kalkar.

Yolcuları öldüren şey, trenin hızlı bir şekilde aşağıya inmesi ve bunun sonucu oluşan yüksek g kuvvetidir.

Merkezkaç kuvvetinin etkisiyle yolcular koltuğa yapışır ve vücutlarını hareket ettiremezler. İlk iki dönüşte genellikle 10 g kuvveti uygulanır ve bu, beyne yeterli oksijen gitmemesine neden olur. Yolcular, kanlarının vücutlarının alt kısmına doğru kayması sonucu bilinçlerini kaybeder ve acı çekmeden ölürler.

Daha iyi anlayabilmek için çeşitli g kuvvetlerini bilmekte fayda var.

Ay’da hissedilen 0.16 g kuvveti, listedeki en düşük değerdir. Dünya üzerindeyse etrafımızı saran ve yaşantımızı şekillendiren 1 g kuvvetine maruz kalırız. Uzay mekikleri, fırlatılma ve atmosfere giriş aşamalarında yaklaşık 3 g kuvveti oluşturur.

Hız treni sevdalıları 6.3 g kuvvetine maruz kalabilirler fakat bu, genellikle kısa süreli bir maruz kalma olduğu için ciddi bir etkisi olmaz.

Akrobatik manevralar yapan planör ve benzeri hava araçları 7 g kuvvetini oluşturur. Pilotlar için g kuvveti limiti 9 g olarak belirlenir. Askeri jetler ise genellikle 12 g kuvvetine kadar dayanıklıdır. Fiziksel hasar riskinin başladığı nokta 18 g’dir. 50 g kuvveti ise ölümcül olabilir. 100 g kuvveti ise bir arabanın 100 km hızla duvara çarpması durumunda hissedilebilir ve bu durum, genellikle ölümcül sonuçlar doğurur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir